Hur man får en framgångsrik blogg..

..ja d har jag legat och funderat på flere nätter nu. Hur får man folk att läsa ens blogg? Vad skall man skriva om för att väcka folks intresse? Hur får man folk att kommentera? Jag har kommit fram till följande 3 steg för att få en frmagångsrik blogg:


1. Du skall skriva om Mode! (kläder, skor, köpställen, vad som är inne just nu) eller så ska du skvallra på din blogg, som Perez Hilton t.ex. Eler så ska du hacka ner på folk, eler provosera t.ex. skriver du att du äälskar Hitler eller att djurplågeri är något du tycker är lite trevligt, så tror jag säkert att det är många som kommenterar din blogg (förhoppningsvis med mer negativ attityd än positiv).

2. Du skall helst ha blont långt hår, vara chich och komma från en rik familj och ha ett "von" eler "af" framför ditt efternamn, eller annars ha ett efternamn som låter lite rikemansaktigt.

3. ...ja..det fanns inget tredje..tänk va lätt att få en framgångsrik blogg! Bara två steg behövs så e d klappat o klart!


Så här e d kanske itne helt och hållet, men har ni tänkt på att många av de framgångsrikaste bloggarna handlar om Mode? Iaf i sverige. De flesta av dessa är skrivna av rikemans döttrar med just långt blont hår (iofs e ju typ alla blonda i sverige) och som har råd att vara chic varje dag. Eler som Perez Hiltons blogg e ju galet framgångsrik och han skriver massa elakt skvaller och talar skit om kändisar, vilket vi vanliga dödliga verkar gotta oss i.

Sen var det en blogg som var en av de mest lästa här..som var skriven av en blond, långhårig, rikemans flicka som verka ha iq banan. Och det värsta var att hon var beundrad av massa tjejer. Hon skrev bland annat om hur lite hon åt och skrev hur knubbig Amy Diamond är (lixom hallåååå? smal tjej det) och annat iq-befriat. Minns itne vad hon hette, var ett tag sedan jag besökte hennes blogg för blev bara arg på hur iq-befriat hon skrev och fick riktigt kalla kårar då jag tänkte på hur många unga tjejer som beundrade henne..fy fan! nåja, hur som helst..jag besöker inte den bloggen mer..då blir den ju bara mer framgångsrik.

Nåjaa nåjaa..detta borde jag ha skrivit inatt..låg och funderade massor på detta och kunde knappt sova... men jag kom fram till att det verkar vara såhär..att blonda rikemans döttrar skriver om mode och blir rika på det (dels för att pappa har betalat lite så att bloggen kan hållas uppe..eler va d nu va..äh..nått me pappa betalar iaf)..

Och mode..varför finns d hundra bloggar om mode? Lixom..jag ääälskar kläder och speciellt skor och jag tycker om o kolla in nyaste trenderna osv..men behöver jag läsa en blogg om d? nej..mode ser man överallt..i tv, i tidningar på stan i affärer osv osv..jag förstår inte riktit. Nåja..jag undrar om d e såhär i Sverige (är från Finland jag)..jag tror d flesta bloggar i finland inte handlar om mode..har inte kolalt upp de..och här e d flesta inte blonda hehe..e nog svart som gäller..iaf på den mer finska sidan..kanske finska bloggar handlar om metal? jag vet inte..måste undersöka ^^

Nåja..det var dagens tankar:P

Puss på!



zombie

Mitt bidrag till "modebloggandet"..dessa vill jag ha!




Kommentarer
Postat av: Grind Bastard

haha ja du Isa. Det är dit världen är påväg. Om den inte redan hamnat klart. Det räcker att se på mina småsystrar. Dem är ju helt inne i hur mkt dem väger och är noga med att ha "rätt" kläder för annat vore ju hemskt. Det är så. Genom tiden har det kommit att bli så att dumma bimbos med "kurvorna på dem rätta ställena" är bra. Big brother hade ju några riktiga idioter som tävlade. tex Linda Rosling. Hon knullade med främmande karlar, plural, i direktsänd tv samtidigt som hon säger att hennes farsa och små barn sitter o kollar varjedag. WTF! O vem blev populärast efter serien? Vem fick o får fortfarande vara med i TV, blir bjuden på alla fina "viktiga" events?, vem säljer böcker?, vem får ha en egen tv-show?, etc etc etc. Så det är inte konstigt att tjejer tror att man ska vara sådan! Men sen ska du ändå tänka såhär: dem "smarta" tjejerna, dem som liksom gör ngt vettigt och förmodligen är mkt lyckligare än dessa andra tjejer ngnsin kommer vara, dem är fler! Det är bara det att dem säljer inte lika mkt tv-tid. Men världen styrs faktiskt inte av bimbosarna! Dem är mest till för att vi ska ha ngt att skratta åt:)

2009-08-11 @ 02:34:16
URL: http://tyborn.blogg.se/
Postat av: shorty1986

haha du har så rätt:)



Kommer ett program snart om svenska hollywood fruar. Alla tre e blonda o fula som stryk! Höll på å skratta ihjäl mej då en i reklamen om serien sa att "i hollywood e det mycke som går på utseendet"..för lixom..dem var INTE snygga :P för mycket blont hår, smink, skönhets operationer osv..och kläderna såg inte direkt dyra och snygga ut..såg ut som nått de sytt själv eler köpt på torget eler hittat i en butik för strippor..typ..huhu :P



Nåväl.."var och en med sitt" som det heter :)

2009-08-20 @ 13:21:42
URL: http://shorty1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0