Day 05 – Your definition of love

så var de dag fem då..min definiton av kärlek..ja detta kan bli ett långt inlägg de..men ska försöka fatta mig kort.

Kärlek är då man tycker om och bryr sig om någon väldigt väldigt mycket. Detta kan vara en vän elelr en familjemedlem eller en man är kär i. Det att älska sina vänner eller sin familj tycker jag skiljer sig från att älska sin pojkvän/flickvän/sambo/fru/man eftersom den kärleken inte innehåller (förhoppningsvis då de kommer till familj iaf) attraktion. Den där kärleken som man hittar på film uppstår då två personer klickar på alla plan, både på vänskapliga planet och på attraktionsplanet, då allt känns lätt men ändå så svårt, då personerna är på samma nivå med attraktion och kärlek. En dålig kärlek är då ena parten älskar mer än den andra, då är de inte rätt och nån blir i slutändan sårad.

Kärlek kan man känna till ett kön, eller båda, beroende på sin sexuella läggning. Jag tror att homosexualitet och bisexualitet handlar om att bli kär i en person, inte bara de att man attraheras av någon. Man kan ju attraheras av någon av samma kön trots att man aldrig blir kär i en av samma kön, då tror jag de inte handlar om kärlek utan bara attraktion och nyfikenhet. Attraktionsmässigt tror jag att alla människor är lite bisexuella från 0-10, man kan va lite mer åt ena hållet eller så åt andra eller så hamnar man i mitten.

Finns mycket att skirva om kärlek, men det viktigaste tror jag är då man hittat nån de klickar på och det funkar med och är det någon man vill ha en fast relation med och bo ihopm ed är det ju bra om attraktionen finns där annars blir de ju bara vänskap..typ..

flum flum :P men ja nått sånt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0